Nyerjen ötleteket és inspirációt, hogy az Ön vállalatánál milyen intézkedésekkel érhető el környezeti és gazdasági megtakarítás. Az adatbázis az évek során összegyűlt megvalósult intézkedéseket foglalja össze.


Állami Autópálya Kezelő Zrt.

 
Cím: 1134 Budapest, Váci út 45. B ép.
Alapítás éve: 1996
Alkalmazottak száma: 1066 fő
Éves forgalom: 77 milliárd Ft
Fő termékek, szolgáltatások: gyorsforgalmi úthálózat és pihenőhelyek üzemeltetése
Telefon: (1) 436-8291
Honlap: www.autopalya.hu
 

A cégről röviden:

Társaságunkat Északkelet-magyarországi Autópályafejlesztő és Üzemeltető Részvénytársaság cégnévvel a Magyar Állam nevében eljáró Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Miniszter hozta létre 1996-ban az M3 Autópálya fejlesztésére, üzemeltetésére és fenntartására. Társaságunk 2000. közepén egyesült az Állami Autópálya-fejlesztő és -kezelő Részvénytársasággal, valamint a Nyugat-magyarországi Autópálya-üzemeltető Részvénytársasággal, az így létrejött társaság Állami Autópálya Kezelő Részvénytársaság cégnév alatt folytatja tevékenységét.
Társaságunk felelős a gyorsforgalmi úthálózat, a kapcsolódó műtárgyak üzemeltetéséért és fenntartásáért, a díjszedés biztosításáért, beruházási feladatok ellátásáért, a gyorsforgalmi úthálózat melletti területek hasznosításáért. Jelenleg mintegy 648 km autópálya, 129 km autóút és főút, 300 km hosszú csomóponti ág és pihenőhelyi út, valamint 107 pihenőhely kezelését látjuk el.
Az ÁAK központja Budapesten található, az úthálózat üzemeltetését három szervezeti egység, a központi üzemeltetés, a területi igazgatóságok, valamint a pályák mentén elhelyezkedő 13 mérnökség közösen végzi.

 
  Intézkedések elrejtése
  » Forgalomterelő lámpasorok cseréje napelemesre - intézkedés megjelenítése
  » Autómosó vizének visszaforgatása - intézkedés megjelenítése
 
Mart aszfalt újrahasznosítása - az intézkedés elrejtése
2007 óta , Anyagfelhasználás Környezetei javulás Gazdasági adatok
Az M1 autópálya lébényi szakaszának felújítása volt a 2007. évi felújítások egyik legérdekesebb munkája, mert ez a kétszer 15 km-es szakasz remix technológiával került felújításra. A remix eljárás lényege, hogy a felső három centis kopó réteg eltávolítása után a meglevő kötőréteg felületének infra felmelegítését követően a célgép maró hengerei a burkolat felületét felmarják öt centiméter mélyen. A behordó szalag a felmart aszfaltot a gép keverőterébe szállítja. Miközben a gép nagyon kis sebességgel halad előre, a felmart aszfalthoz 20-30%-os (három centiméternek megfelelő) új aszfaltot és bitument adagol. A melegen felmart aszfalt új aszfalttal, illetve új bitumennel történő összekeverését nevezzük újrakeverésnek, vagy másképp remixálásnak. Megtakarítottunk 13100 tonna kőanyagot, és 550 tonna bitument Összes beruházás 0 Ft
Összes éves működési költség 0 Ft
Összes éves megtakarítás 68 millió Ft
Átlagos megtérülési idő azonnali
   
  Képek, diagramok megjelenítése
   
  Hozzászólások megjelenítése (0 db hozzászólás) (Hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges)
  » Új technológia a felújításban
Innovációs különdíj - 2007. - intézkedés megjelenítése
  » Feszültségszabályozó készülékek alkalmazása - intézkedés megjelenítése

Összes beruházás
Összes éves működési költség
Összes éves megtakarítás
Megtérülési idő